lunes, 2 de mayo de 2022

23-04-2022 Alfafara - Muro de Alcoy

 CRONICA REALIZADA POR LLUM SABATER

 

                        Marxa Alfafara – Muro d’Alcoi


Dissabte, 23 d’abril,  vam fer la ruta Alfafara – Muro d’Alcoi. L’autobús va eixir de Sant Joan a les 7:30 h, vam arreplegar companys i companyes de Sant Vicent i després, una companya que ens esperava en la gasolinera del Maigmó. 

Aproximadament a les nou, vam arribar a Alfafara.


Vam iniciar la marxa en l’àrea recreativa Font de Tarragó, per un camí ascendent prou ample amb pins en les voreres, passant pel barranc del Xorro i font de la Cova. 




Vam continuar per un camí pedregós fins a arribar a la cova Bolumini, que és una cavitat natural amb una impressionant entrada d’uns 15 m d’altura i, després, a l’Alt de la Cova. Com ha plogut tant, hi havia molt de fang i era molt fàcil esvarar-se.


A continuació vam seguir per la senda dels Íbers fins al Portín, cim i vèrtex geodèsic de 1087 m. Des d’allí es veia una panoràmica de la serra de Mariola, on vam poder contemplar el Montcabrer, pic més alt de tota la serra. 


Després vam seguir fins a la cava del Portín i vam continuar per una senda estreta que ens va portar a la cava de Don Miquel, construïda al S. XVII, amb un diàmetre de 14,5 m i que, com totes les caves, servia per a emmagatzemar neu o gel per abastir localitats de la zona.

Vam prosseguir el camí fins a la cava del Voltor, que és una de les millor conservades. Tot seguit vam continuar per una senda estreta, pedregosa i, a vegades, amb aigua i fang, que ens va portar a la cava Gran d’Agres, la qual és arquejada, està restaurada i és l’emblema del Parc Natural de la Serra Mariola.





 Després d’observar-la detingudament i fer quantitat de fotos, vam continuar el nostre recorregut baixant fins a arribar a la casa dels caçadors, allí vam dinar per reposar forces.

 A continuació vam fer un tram de la marxa pel barranc de la Quebrantà, camí on a vegades havies de saltar per no mullar-te els peus.


 L’últim quilòmetre i mig va ser per pista fins a arribar al club de tenis de La Mata de Muro d’Alcoi, on vam tindre temps de fer-nos un refresc abans de muntar a l’autobús que ens esperava allí.



Aquesta marxa va ser preciosa ja que, a l’haver plogut tant, la vegetació era exuberant i als arbres i matolls podies observar moltes tonalitats de verd. També va ser molt completa perquè durant tota la ruta vam escoltar el soroll de l’aigua, en alguns trams vam tindre ràfegues de vent molt fortes, en dos moments ens va ploure i també vam poder veure l’arc de Sant Martí.

El total de la travessia va ser de 17 km, amb un desnivell positiu d’uns 800 m i una durada de 8:30 h.

Gràcies, Pepe, per planificar aquesta meravellosa marxa.

Fins l’altra.

 

 


 

Marcha Alfafara – Muro de Alcoy

El sábado, 23 de abril, hicimos la ruta Alfafara - Muro de Alcoy. El autobús salió de San Juan a las 7:30 h, recogimos compañeros y compañeras de San Vicente y después, una compañera que nos esperaba en la gasolinera del Maigmó. Aproximadamente a las nueve, llegamos a Alfafara.





Iniciamos la marcha en el área recreativa Font de Tarragó, por un camino ascendente lo suficientemente ancho con pinos en las aceras, pasando por el barranco del Xorro y fuente de la Cova. 

Continuamos por un camino pedregoso hasta llegar a la cueva Bolumini, que es una cavidad natural con una impresionante entrada de unos 15 m de altura y, después, en el Alt de la Cova. 

Como llovió tanto, había mucho barro y era muy fácil desvanecerse.

A continuación seguimos por la senda de los Iberos hasta el Portín, cima y vértice geodésico de 1087 m. Desde allí se veía una panorámica de la sierra de Mariola, donde pudimos contemplar el Montcabrer, pico más alto de toda la sierra. 


Después seguimos hasta la cava del Portín y continuamos por una senda estrecha que nos llevó a la cava de Don Miquel, construida en el S. XVII, con un diámetro de 14,5 my que, como todas las cavas, servía para a almacenar nieve o hielo para abastecer a localidades de la zona.






Proseguimos el camino hasta la cava del Buitre, que es una de las mejor conservadas. Seguidamente continuamos por una senda estrecha, pedregosa y, a veces, con agua y barro, que nos llevó a la cava Gran d'Agres, la cual es arqueada, está resta


urada y es el emblema del Parque Natural de la Serra Mariola. Después de observarla detenidamente y hacer cantidad de fotos, continuamos nuestro recorrido descendiendo hasta llegar a la casa de los cazadores, allí comimos para reponer fuerzas.

 A continuación hicimos un tramo de la marcha por el barranco de la Quebrantà, camino donde a veces tenías que saltar para no mojarte los pies.

 



El último kilómetro y medio fue por pista hasta llegar al club tenis de La Mata de Muro de Alcoy, donde tuvimos tiempo de hacernos un refresco antes de montar en el autobús que nos esperaba allí.

Esta marcha fue preciosa ya que, al haber llovido tanto, la vegetación era exuberante y en los árboles y matorrales podías observar muchas tonalidades de verde. También fue muy completa porque durante toda la ruta escuchamos el ruido del agua, en algunos tramos tuvimos ráfagas de viento muy fuertes, en dos momentos nos llovió y también pudimos ver el arco iris.





El total de la travesía fue de 17 km, con un desnivel positivo de unos 800 my una duración de 8:30 h.

Gracias, Pepe, por planificar esta maravillosa marcha.

Hasta la otra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario